All rights reserved. استفاده از مطالب با "ذکر منبع" آزاد است


contact: zaramajidpour@gmail.com


---------------------------------------------------------------



Thursday, January 10, 2008

سوزاندن کودکان در کلیسا

فاکس نيوز- سوزاندن کليسای در نايروبی کنيا



1386-10-20 نویسنده زارا مجيدپور – شهرزاد نیوز





شهرزاد نیوز: در صبح روزی که تاريخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد حدود چهارصد نفر زن ، مرد و کودک که در شهر الدورت کشور کنيا به کليسای پناه برده بودند توسط دويست مرد مهاجم از قبيله کآلِنجين مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.مهاجمان بعد از ضرب و شتم قربانيان خود، درهای کليسا را به روی آنان بستند و کليسا را به آتش کشيدند. سی نفر از جمله تعدادی کودک زنده زنده در آتش سوختند .

يکی از نجات يافتگان آتش سوزی می گفت :نمی دانم چرا مردان کآلِنجينی با ما چنين کردند .ما با همديگر دوست بوديم .گاه آنها به خانه های ما می آمدند و ما در کمال دوستی با يکديگر چای می نوشيديم .کنيا کشوريست که حدود هشتاد درصد مردمش رامسيحيان تشکيل می دهند.اما با آغاز خشونت حتی حرمت کليسا نيزدر هم شکسته شد و پناهندگان در آن زنده زنده سوزانده شدند و برگ ديگری بر کتاب سياه جنايات بشری افزوده شد.

اين روزها در کنيا، گويا کاری بهتر از شکار مردم قبيله کيکويو يافت نمی شود! مردم بيگناهی که تنها جرمشان هم قبيلگيشان با رئيس جمهور کشورشان است.

در جريان انتخابات رياست جمهوری بين آقايان کيباکی و "اودينگا "، کيباکی به عنوان برنده اين انتخابات معرفی شد واو دور دوم رياست جمهوری خود را آغاز نمود .اين در حاليست که رقيبش اودينگا ،او را به تقلب در انتخابات متهم نموده و خود را رئيس جمهور واقعی کشور می داند.با اعلام نتايج انتخاباتی ،طرفداران خشمگين اودينگا به خيابانها آمده و شيشه های مغازه ها و فروشگاهها را شکستند .آنان با پرتاب مواد آتش زا به داخل اتومبيلها و خانه ها آنها را به آتش کشيدند.پليس به روی آشوبگران آتش گشود و اين کارآغازی شد بر مهلکه ی خشونت قبيله ای ديگری درقاره آفريقا . قاره ای که هنوز نسل کشی بيرحمانه ی قبيله" توتسی" توسط قبيله هوتو را درکشور روآندا از ياد نبرده است.

اين روزها خانه های مردم بيگناه قبيله کيکويو در آتش می سوزد.مردان قبايل لُو و کآلنجين از کشته های کيکويوها پشته ها می سازند و به طور دسته جمعی به زنان و دختران و گاه پسر بچه های زير 5 سال آنان تجاوز می کنند.در غرب کنيا ،مرگ پنجه بر گلوی آوارگان گرسنه می فشارد و آنانی را که ناتوانترو ضعيفترند طعمه خود می سازد.تا حال چندين کودک در اين منطقه از کشوربه خاطرگرسنگی جان باختند.

منبع روزنامه آفریقائی "استار"

zaramajidpour@yahoo.co.uk