All rights reserved. استفاده از مطالب با "ذکر منبع" آزاد است


contact: zaramajidpour@gmail.com


---------------------------------------------------------------



Tuesday, January 22, 2008

باور عمومی در آفريقا،همجنس گرائی،بيماری صادراتی غربی

ديده بان حقوق بشر- نامبيا2001


1386-11-02 نویسنده زارا مجيدپور – شهرزاد نیوز




شهرزاد نیوز: همجنس گرائی – پست کردن حرمت و شان انسان است .اين غير طبيعي ست. رفتار "همجنسگرایان بسيار بدتر از سگها و خوکهاست. اين کلمات اگر چه باور آقای "موگابه" رئيس جمهور زيمباوه است اما می توان آن را تفکر اغلب سياه پوستان ِ آفريقا نسبت به همجنسگریان همرنگ خود دانست. البته در برخی از قبايل "شوونا" – قبيله رابرت موگابه – باور ديگری نيز وجود دارد که اگر مردی با مرد جوانی بياميزد به مال و ثروت دست خواهد يافت!


در آفريقا، کم نيستند کسانی که چون موگابه می انديشند و شان، حرمت و حق ِ انسانی برای همجنسگراان قائل نمی باشند. البته اين گونه تفکرات تنها به کلمات خلاصه نمی شود و گاه پيامدهای بسيار وخيمی را نيزبه همراه دارد. مثلا در شمال کشور نيجريه، جزای اين گونه روابط "سنگسار" است و در جنوب همان کشور حبس به مدت سه سال را برای فرد به همراه خواهد داشت. در کشورغنا، همجنس گرائی "غير آفريقائی" محسوب می گردد و به آن به عنوان بيماری وارداتی غربی نگريسته می شود!


در قاره ی آفريقا، کشورآفريقای جنوبی اولين و در جهان پنجمين کشور جهانست که قانون ازدواج همجنسگرایان در آن به تصويب رسيد. در سال 2005 قانونگذاران اين کشور بر پايه ی عدم وجود تبعيض براساس مسائل جنسی افراد، حق ازدواج همجنسگریان را به تصويب رساندند. البته وجود اين قانون سبب نگشت که خشونت در جامعه سياه پوست عليه همجنسگریان همرنگ خود کمرنگ گردد.

به خاطر عدم پذيرش همجنس گرائی در جامعه سياه پوست معمولا افراد همجنسگرا از طرف خانواده و جامعه خود طرد می شوند. البته زنان همجنسگرای سياه پوست تنها طرد نمی شوند بلکه خطر"مرگ" آنان را تهديد می نمايد. هر از چندی درنشريات اين کشور خبر قتل زن سياه پوست همجنس گرائی منتشر می شود که توسط فرد يا افرادی از جامعه اش به قتل رسيده است .

گاه حس تنفر برخی سياه پوستان از همجنسگرایان همرنگشان چنان اوج می گيرد که به خود اجازه می دهند "حق حيات" را از فرد همجنسگرا سلب نمايند. بالا بودن شدت جنايت در دو مورد زير، حتی سکوت تلخ و گزنده نشريات کشور را با صدای بلند درهم شکست و به عنوان "خبر" در روزنامه ها به چاپ رسيد.

چند مرد جوان "سی مآنکِله "زن جوان همجنسگرای سياهپوست را مورد ضرب و شتم قرار داده سپس به او و دخترک دو ساله اش تجاوزنمودند .بعد از تعدی، مادر و کودکش به قتل رسيدند. طبق گفته پليس، دختر بچه ی دو ساله علاوه بر تجاوز، پايش نيز توسط مردان شکسته شده بود .

اجساد "سالومه "ی 23 ساله و دوست سی ساله اش "سی زاکله" در حالی يافت شد که آثار شکنجه های وحشيانه ای بر پيکر سی زاکله ديده می شد. قبل از شکجه دست و پايش را به گونه ای بسته بودند که او نمی توانست حتی کوچکترين حرکتی نمايد. بعد از شکنجه با شليک 6 گلوله حق حيات از او سلب شد.

zaramajidpour@yahoo.co.uk