All rights reserved. استفاده از مطالب با "ذکر منبع" آزاد است


contact: zaramajidpour@gmail.com


---------------------------------------------------------------



Tuesday, June 9, 2009

در آفریقای جنوبی هر سه دقیقه یک کودک قربانی تجاوز

عکس از ديجيتال جورنال

ترجمه و تلخيص: زارا مجيدپور

١٩ خرداد ١٣٨٨

شهرزادنیوز: در گزارش يکی از اتحاديه‌های تجاری - ساليدارتی - آفريقای جنوبی آمده است که در این کشور در هر سه دقيقه، يک کودک مورد تجاوز قرار می‌گيرد و روزانه شصت پرونده به کودکان قربانی تجاوز اختصاص دارد. اين در حالی است که 88 درصد قربانيان، هرگز مساله تعدی را گزارش نمی کنند.

خانم" ماريانا کريل" در اين باره می‌گويد: "هر روز 530 کودک مورد تجاوز قرار می‌گيرند، هر سه دقيقه، يک تجاوز". او اضافه می‌کند: "در آفريقای جنوبی آمار کودکانی که مورد سوء رفتار قرار می‌گيرند رو به افزايش است. به عنوان مثال، در سال 08 -2007، هزار و چهارصد و ده کودک به قتل رسيدند که اين رقم 22 درصد بيشتر از سال قبل می‌باشد. 45 درصد از آمار تجاوز و تعدی در کشور، به کودکان مربوط می‌شود.

به گفته‌ی خانم کريل، برای اولين بار در تاريخ کشور آفريقای جنوبی، شغل مددکاری اجتماعی در زمره‌ی شغل‌های کمیاب قرار گرفته است. در سال 2007، دوازده هزار و پانصد نفر به عنوان مددکار ثبت نام کردند، اما چندی بعد به دليل شرایط بد و سختی کار، عده‌ای از آنان شغل خود را ترک نمودند. برخی از سازمان‌ها مثل نگهداری و پرورش کودکان آفريقای جنوبی، روزانه با بيش از دو ميليون کودک و خانواده‌های آنان سر و کار دارد. هر مددکار اجتماعی سالانه می‌بايست به طور متوسط با شصت کودک و خانواده‌ی آنان همکاری نمايد، اما در اینجا هر مددکار مجبور است به دويست کودک و خانواده‌اش کمک رساند.

در شهر ژوهانسبورگ، پايتخت اقتصادی کشور آفريقای جنوبی، 10 هزار کودک تن‌فروشی می‌کنند. در سراسر کشور شبکه‌ها و باندهایی وجود دارند که کودکان را به تن‌فروشی و يا فروش مواد مخدر وادار می‌نمايند. برخی از افراد سرشناس و ثروتمند کشور در اين باندها و شبکه‌ها فعال می‌باشند.

مردانی که تمايل دارند با کودکان زير 10 سال روابط جنسی برقرار نمايند، با پرداخت مقداری پول به يکی از باندهای تجارت جنسی کودکان، به خواسته‌شان می‌رسند. دختر بچه‌ها بين 2 هزار و پانصد تا 12 هزار راند - حدود 300 تا 1500 دلار- خريد و فروش می‌شوند.


در شهر "پورت اليزابت" درآمد روزانه‌ی کودکانی که تن‌فروشی می‌کنند و يا مواد مخدر می‌فروشند، بين 1500 تا 5000 هزار راند - حدود 180 تا 600 دلار- متغير است که البته بخش عمده‌ای از اين سود به جيب رؤسای کودکان می‌رود. کودکانی که از دستورات اطاعت نکنند با تنبيه شديد بدنی رو به رو خواهند شد و يا تا دم مرگ، گرسنگی خواهند کشيد.