All rights reserved. استفاده از مطالب با "ذکر منبع" آزاد است


contact: zaramajidpour@gmail.com


---------------------------------------------------------------



Monday, May 31, 2010

در "شهر طلا" فروش نوزادان تا 15 دلار نیز سقوط می کند

کودکی در آسايشگاه کودکان

برگردان: زارا مجيدپور


١٠ خرداد ١٣٨٩
شهرزاد نیوز: بنا به گفته ی يک مددکار اجتماعی در يک آسايشگاه کودکان در آفريقای جنوبی، اگر چه شهر ژوهانسبورگ مرکز اصلی فروش نوزادان و يا اجاره ی آنهاست اما اين مساله پديده ای گسترده در سراسر این کشور است.

در گزارش مشترکی از" آی ويتنس نيوز" و "کارت بلانچ" که از تلویزيون آفریقای جنوبی پخش گردید به تجارت پررونقی در مرکز ژوهانسبورگ پرداخته شد که در آن مادرانی نوزادان خود را به گدايان اجاره می دهند و يا آنان را به فروش می رسانند.

ماريهت اينفانتينيو به نيوز 24 می گويد:"معلومه که اين مساله در ژوهانسبورگ عادی و معموليه. چون افراد بيکار زيادی برای پيدا کردن فرصت شغلی به اون جا ميرن. مردم هنوز اين شهر رو شهر طلا می دونن."
.
او نماینده سازمانی است که در زمينه ی آسايش کودکان فعاليت می نمايد و با همکاری بيش از 250 سازمان ديگر پروژه هایی در اين زمينه به نيازمندان در سطح کشور خدماتی ارائه می کند.

سنديکا

اينفانتينو، واقعه ای را به ياد می آورد که زنی در تقاطعی در ژوهانسبورگ خواهان فروش نوزاد خود به مبلغ هزار رند- حدود صد و پنجاه دلار آمريکا- بود که به علت نبود خريدار، قيمت نوزاد خود را به صد رند- حدود پانزده دلار- کاهش داد. زن توسط پليس از آن مکان رانده شد.
.
او می گويد:" اونا هم چنين نوزادهای همديگه رو قرض می دن، يه چيزی مثل سنديکا، و پول اين کار رو با هم تقسيم می کنند." سپس می افزايد:" خيلی از اوقات به دليل بيچارگی و لاعلاجيه. خيلی جرات می خواد که سر چهار راه بايستی و- از مردم درخواست کمک کنی - اما برخی از مردم جوری رفتار کنن که توهين آميزه. " به اعتقاد اينفانتينو هزينه ی بالای مهد کودک ها نيز عامل ديگريست که به - رشد اين مساله - کمک می کند. "برنامه های زيادی در اينجا برای – بالا بردن سطح- رشد اوايل کودکی وجود ندارد."
مواد مخدر

اينفانتينو می گويد که گزارشها او را بسيار ناراحت می کنند، مخصوصا وقتی می بینی که گاه برای این که ترحم و دلسوزی مردم را بيشتر جلب کنند، به نوزادان و کودکان نوپا مواد مخدر داده می شود تا بيمار به نظر برسند و به این وسیله پول بیشتری کسب نمایند. او اضافه می کند:" برای ما اين مساله ی بزرگيه. استفاده از مواد مخدر می تونه باعث آسيب جبران ناپذيری به کودک بشه... احساسی و روانی."

اينفانتينو می گوید، زمانی که اين کودکان تحت مراقبت سازمان قرار می گيرند؛ بسيار مشکل است که آنان را وارد خانواده های جديد – که خواهان فرزند خواندگی کودکانند- نمايم. زيرا اين کودکان از آسيب های وارد شده رنج می برند

در گزارش مذکور مصاحبه ای با افراد صورت گرفته است که براساس گفته ی آنان، "اجاره نوزاد" در کليسای مرکزی متوديست نيز صورت می پذيرد. جايی که بيش از دو هزار بی خانمان - عموما پناهنده ی زيمباوه ای - در آن بسر می برند. پل فِرين، اسقف اين کليسا، در گفتگو با نيوز24، از وجود چنين فعاليتهایی در کليسا اظهار بی اطلاع نمود و از پيگيری اين مساله خبر داد. او گفت: اگر افرادی می خواهند از کليسا برای فعاليتهای های زشت و شنيع استفاده کنند، اين چيزی نيست که ما تمايلی به همکاری داشته باشيم.

تغذيه زنان در کليسا

اسقف می گويد در صورت اثبات درستی اين گزارشها، دانستن اين مساله مهم است که چه چيزی سبب می شود که زنان در کليسا با نوزادان خود چنين تجارتی بنمايند. " اين که اونها غذا و خوراک ندارند نمی تونه دليلی برای اين کار باشه." بنا به گفته ی او، کليسا علاوه بر تهيه خوراک، برنامه ای برای رشد مهارت های زنان زيمباوه ای ساکن در آفريقای جنوبی تدارک ديده است. به دليل وجود فعاليتهای جنايی و کودک آزاری ، اين کليسا با انتقاداتی روبرو شده است


شهرزاد نیوز: تيتر اصلی مطلب "فروش گسترده نوزادان" می باشد که در ترجمه عنوان دیگری برای آن برگزیده شده است.